13 Ağustos 2020 Perşembe

HAYATA TUTUNAN KİŞİ BİR İŞE YARADIĞINI BİLİYORDUR.

Gülmek ve hareket etmek yaşam formunun en güzel aktivitesidir diyerek sizleri selamlıyorum. Umarim hayat yolculuğunuzda hersey yolunda gidiyordur. Size çok güzel bir konu ile geldim. 


Karantina sürecinde eşimle tarım üzerine videolar izlerken İstanbul' un Çatalca ilçesi  Binkılıç köyünde potansiyelini kullanan, bilinçli, azimli, çalışkan bir kadının konuşmasına denk geldim  ve imrendim. Hayalleri ve hedefleri icin harekete geçmiş bu kadını  araştırdım. Kendisi ile sosyal medya hesabım üzerinden  iletişime geçtim. 


Ülkemde on beş sene turizm sektöründe hizmet ettikten sonra Fas' a gelip hayatımın külliyen değişmesi,  sadece ev hanımı olarak toplumda var olmak beni her sene biraz  eksiltmisti. Evde olmanin  güzel olduğunu düşünenler olacaktır. Kısmen evet. Uzun yıllar özel sektörde doğru düzgün izin kullanmadan  çalıştıktan  sonra evde olmak detoks gibiydi ama bu hissiyat cok ta  uzun sürmedi.


 Hayatın içinde aktif bulunma isteğimin tetiklendiği şu dönemlerde  sosyal medya hesabıma biraz ara vermiştim. Kızımın okulunun sayfasını takip için hesabımı aktif hale getirince  Nazan Hanım' in mesajlarını gördüm. Bir kaç gün sonra kendisini aradım. İlk telefon görüşmemizdi. Konuşmayı seven bir yapım var ama karşımdaki kişi  benden daha çok konuşmayı seven birisiydi. Sanirim uzun zaman sonra ilk defa  iyi bir dinleyici olmayı başardım.


Neler konuşmadık ki? 

Evde olmanin ev  ekonomisine olan zararindan tutun da ev temiz olsun diye türlü kimyasalı eve sokup, çok fazla kimyasala maruz kalmaya kadar sayısız konu dillendi. Üretmeyen her beyin küçülmeye ve aktif olmayan her insan yaşlanmaya mahkumdu. Fas' ta lojistik sektöründe çalışmaya başladığım ilk iki hafta ne kadar tutuk kaldığımı hatırlayınca sözün doğruluğunu bir kez daha teyit etmiştim. 

(Gerontolog Buse Eski' nin sayfasından alıntıdır. Şenliklere katılmak isteyenler için paylaşıyorum.)

Benim hayalimde  Küba, Japonya ve bir çok ülkeye turist olarak  gitmek varken Nazan Hanım hayal ettiği ve hayata geçirdiği  projeleri ile Küba ve Japonya' da konuşmacı olarak bulunacaktı. Hayal ettiğim hayatı yaşıyorsun Nazan Hanımcım dedim ve güldük.


Emek vererek, tırnakları ile kazıyarak, yetiştirdiği ürünleri pazarlarda satarak, kadınlara tarlalarında  çalışma imkanı sunarak, ev kadınlarıni bilinçlendirme ve üretime dahil etmek için cesaretlendirici konuşmalar yaparak hayatın içinde dimdik duruyor. Tabi ki bunun bir ödülü olmalı.  Bu kadarla da kalmayıp köyün muhtarı olmuş, köy halkına hizmet veriyor. Evdeki yaşlı güzel insanları hayatın içine dahil edip onların yaşama daha sıkı  tutunmasina destekçi olduğunu anlatırken duygulandım. İnsan bir işe yaradığını hissederse hayata tutunur Sevda Hanımcım diyor. 


Telefon görüşmemiz bittikten sonra modum ortaya karışık oluyor. Yirmi dört saatin yetmediği bir insanin karşısında yirmi dört saati doldurmaya çalışan biri olarak duruyorum. Anlatacak kaliteli konuları karşısında sakin ve sade hayatımdan bazı cümleler ile konuşmaya dahil oluyorum. Benim hayallerim nelerdi ve ben bu uğurda ne yapıyordum. Sonuçta kimse tesadüfen hayatımızda bulunmuyordu ve  bu konuşma boşuna  olmuyordu. Tıpkı bu yazıyı benim yazıp senin okuman gibi. Ben hayatımı, hayallerimi, hedeflerimi masaya yatırdım. Haritasıni çıkarıyorum ve yolculuk programımı tekrardan düzenliyorum. Peki ya siz hayallerinize ne kadar yakınsıniz? Hedeflerinize ulaşmak için yolun neresindesiniz? 


Yürekten sevgilerimle,

SEVDA JOYFUL

2 yorum:

  1. Hayran olunacak biri gerçekten. Evde olmak çok güzel Sevdacım ama o zamanı da değerlendirecek uğraşlarka daha güzel. Ben ev maceramı işe çevirdim umarım sen de sana uygun seni mutlu edecek bir uğraş bulursun 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim. Cok tesekkur ederim. Zamanı daha kaliteli değerlendirmeyi, maddi manevi güzellikleri hayatıma çekmeyi ve daha anlamlı yasamayi canı gönülden diliyorum. 🙏🏻

      Sil